מהם תכשיטי זהב ויהלומים?

לתכשיטי זהב ויהלומים יש יתרונות וחסרונות בכל הנוגע להשקעה בערך. בעוד זהב הוא מתכת יקרה ששימשה לייצור תכשיטים במשך אלפי שנים, יהלומים הם אבנים נדירות יותר שיכולות להיות בעלות ערך נתפס גבוה יותר. אז, מה עדיף? התשובה תלויה מה הצרכים שלך כמשקיע.

היהלום הוא אבן החן הפופולרית ביותר בעולם. זהו גם החומר הטבעי הקשה ביותר על פני כדור הארץ ונחשב לאחת מאבני החן היקרות ביותר שלו.

המילה "יהלום" באה ממילים יווניות שמשמעותן "בלתי שבירה", המתייחסת לכמה קשה יהיה למי שרצה לפרק אותם בידיים חשופות או בכל כלי אחר שהיה זמין באותה תקופה (וזה לא היה הרבה).

אלו מתכות ניתן להשתמש בהן לייצור תכשיטים?

זהב הוא אחת המתכות הבודדות שניתן להשתמש בהן לייצור תכשיטים. יש לו היסטוריה ארוכה כחומר חשוב המשמש לקישוט, והוא נשאר כך גם היום. זהב הוא לעתים קרובות סגסוגת עם מתכות אחרות כדי להגדיל שלה עמידות וקשיות, אבל טהור זהב הוא רך מספיק כדי להיות דפק לתוך דק גיליונות. בנוסף ליופיו, לזהב שימושים מעשיים רבים בתעשייה ובטכנולוגיה בגלל תכונותיו הכימיות:

זהב מוליך חשמל היטב; כל כך טוב שהוא שימש פעם בחיווט חשמלי לפני שנחושת זמינה בכמויות מספיקות בעלות נמוכה.

זהב מוליך חום טוב מאוד; זה הופך אותו לשימושי כמבודד כנגד טמפרטורות גבוהות או סכנות שריפה (למשל בחלליות). בשילוב עם אלמנטים אחרים כגון ניקל או קובלט בלחץ גבוה בטמפרטורות גבוהות עמוק בתוך סלעי המעטפת של כדור הארץ במהלך היווצרותם לפני מיליארדי שנים ממאגמה מותכת (סלע מותך), מינרלים אלה מתגבשים לסגסוגות מתכתיות הנקראות מינרלים גופרתיים המכילים כמויות משתנות של ברזל בתוספת אטומי גופרית המחליפים כמה אטומי חמצן שנמצאו בתוכם במקור לפני שנחשפו חיצונית מאוחר יותר היום בגלל תהליכי שחיקה המתרחשים לאורך זמן, בעיקר בגלל שאולי לא היה מספיק חמצן בהתחלה כשהחיים התחילו להתפתח כאן על כדור הארץ!

אלו תכשיטי זהב יכולים להתבצע מרמות שונות של זהב?

כאשר אתה קונה תכשיטי זהב, חשוב לדעת איזה סוג של זהב היצירה שלך עשוי. זהב יכול להתבצע מכמה רמות שונות של טוהר ולכל אחד יש תכונות ייחודיות משלו.

תכשיטי זהב מיוצרים בדרך כלל ממספרים של 18 קראט, 14 קראט, 10 קראט ונמוכים יותר (פחות מ-24). ככל שמספר הקראט על התכשיט שלך גבוה יותר פירושו שיש בו יותר גרם לאונקיה-ולכן פחות סגסוגת מעורבת בהרכבו. אז פריט עם זהב 14 קראט יהיה פחות טהור מאשר אחד עשה עם 18 קראט; עם זאת שניהם עדיין ייחשב חתיכות באיכות מעולה כי הם שניהם חותמת" 14 קראט. " טבעת 10 קראט יהיה פחות יקר מאשר אחד אבל גם פחות עמיד בשל כמות גדולה יותר של מתכות בסיס כמו כסף הוסיף לתוך האיפור שלה

אלו מאפיינים מדורגים יהלומים?

אולי שמעתם שיהלומים מדורגים לפי ארבעה מאפיינים: צבע, בהירות, חיתוך ומשקל קראט. במאמר זה נסביר מה המשמעות של כל אחד מהמונחים הללו, כך שתוכלו להיות בטוחים לקנות את היהלום הטוב ביותר לתקציב ולצרכים שלכם.

צבע מתייחס לאופן שבו יהלום לבן או צהבהב מושווה ליהלומים אחרים באיכות צבע דומה. ככל שפחות צבע ביהלום (או" גוון עמוק יותר"), כך הוא יהיה יקר יותר מכיוון שפחות אנשים רוצים יהלומים צבעוניים מכיוון שלא ניתן להגדיר אותם בתכשיטים כמו גם לבנים. בהירות מתייחסת לכמה פגמים יש בתוך מבנה האבן המשפיעים על המראה שלה; לא משנה כמה גדול או קטן פגמים אלה מבחינה ויזואלית מדבר לא משנה-הכל מסתכם אם הם מורגש בתנאי תאורה רגילים כאשר שחוקים סביב הצוואר של מישהו או פרק כף היד במהלך פעילויות יומיומיות כמו שטיפת כלים או מסלולי הליכה בלילה כאשר הכל נראה כהה מהרגיל בשל

יש אנשים שרוצים שהתכשיטים שלהם יוכלו להחזיק ערך ולהעריך ערך לאורך זמן. לאחרים לא אכפת, כל עוד זה יפה.

אם אתה חושב על זה, זהב הוא אחת המתכות הבודדות שניתן להשתמש בהן לייצור תכשיטים. זה היה בשימוש במשך מאות שנים כי זה קל לעבוד עם ולא להכתים בקלות-יש לו גם צבע צהוב אטרקטיבי שגורם לזה להיראות כמו משהו מיוחד! אבל בגלל הפופולריות שלו כמתכת יקרה לאורך ההיסטוריה, זהב כבר לא נדיר במיוחד: יש הרבה מוקשים שבהם אנשים חופרים טונות של עפרות כל יום רק כדי שיוכלו להמיס אותו לסורגים או מטבעות (או אפילו פשוט לשמור אותם בסביבה). כל עוד יש ביקוש החומר הזה (אשר תמיד יהיה), המחירים הולכים להישאר גבוה; אבל אם מישהו מגלה מקור אחר במקום אחר על פני כדור הארץ שבו כמויות גדולות קיימות בלי שאף אחד יודע עליהם עדיין…אז המחירים האלה יכולים לרדת פתאום!

מדוע זהב היא מתכת מאוד פופולרית?

זהב הוא יותר פופולרי. לפי שעון השוק, " ארה"ב, סין והודו מהוות כ-40 אחוז מהייצור השנתי בעולם."בגלל הפופולריות שלו צדדיות (זה יכול לשמש בכל דבר, החל אלקטרוניקה לרפואה), זהב כבר בסביבה במשך אלפי שנים-וזה ימשיך להיות בשימוש במשך שנים רבות. יהלומים לעומת זאת התגלו רק לאחרונה בדרום אפריקה בסוף המאה ה -19 על ידי ססיל רודוס; לכן אין הרבה נתונים היסטוריים זמינים על כמה זמן הם יחזיקו מעמד לפני שהם יתיישנו כמו שעושים מוצרים רבים אחרים לאחר כמה עשורים בלבד בשוק כיום!

זהב הוא זול יותר מאשר יהלומים כי הם פחות נדירים כלומר פחות ביקוש בכל הענפים ברחבי העולם לעומת יהלומים להיות מספר ייצור מוגבל מדי שנה בשל בעיקר בשל בעיות מחסור ולא כל אלה טכניים מה שהופך אותם קשה יותר אם לא בלתי אפשרי

אנו מקווים שתוכל לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי סוג התכשיטים המתאים לך. אם אתם מחפשים משהו שיחזיק את ערכו לאורך זמן, אז זהב הוא בהחלט הדרך ללכת. אבל אם זה יופי וניצוץ שמושך הכי חזק לעין שלך (או לאוזן!), אז יהלומים עשויים להיות בדיוק מה שאתה צריך.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://berkowitz-jewelry.co.il/

Posts created 104

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top